Keresés

Ezek voltak a kedvenc cikkeitek 2016-ban az Off Médián

Káposztás Vivien- 2017.01.04. 13:07
861
Próbálunk csak a jóra emlékezni, de voltak botrányos időszakok.

ÁPRILIS

Az Off Média Veszprém áprilisban indult, így nálunk akkor kezdődött az év, és sajnos a legelső megjelent cikkünk máris tragikus hír volt, ugyanis a kiégett pápateszéri házról szólt.

Bár nekünk néha nagyon unalmas, de szerencsére ti szeretitek a közgyűléses anyagainkat, főleg, ha civakodnak a képviselők. Így volt ez áprilisban is, ahol tiltakoztak is a helyiek az egyik politikus ellen.

Egy elfelejtett kávéfőző miatt tűz ütött ki egy veszprémi tízemeletes legfelső szintjén, ami hatalmas riadalmat keltett.

MÁJUS

A 25. Gizella Napok rendezvénysorozaton Gizellától Zitáig emlékeztünk és három jubileumot is ünnepelhettünk.

A királynék városában járt Orbán Viktor, és ígért új völgyhídat, sportlétesítményeket, kerékpárutakat is.

Orbán Viktor miniszterelnök és Porga Gyula aláírták a megállapodást
Forrás:MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Nagy sikere volt cikkünknek (de főleg a fotóknak), amelyben a a Balatonfüred Concours d’Elegance-on kiállított múzeumba illő autócsodákat mutattuk be.

Forrás:Off Média

Átütő siker volt az állatkertben megnyílt dinóparkos beszámolónk a Gulya-dombi Jurassic Parkról.

Az óriás T-Rex hamar a gyerekek kedvence lett

Szintén májusban írtunk a fűzfői bobpályáról, ahol kalandpark és csodálatos panoráma is vár. Szerettétek ezt a cikket is.

Aztán fegyvereket simogattunk, belülről is megvizsgáltuk a Mi-24-es helikoptert, amerikai, szovjet és német terepjárókat, illetve ámultunk a katonai egyenruhákon, relikviákon az I. Veszprémi Honvédelmi Napon. Jah és még UAZ-zal is száguldoztunk.

Forrás:Off Média

Május 9-én Veszprémből indult, 26-án pedig megérkezett Kölnbe 1429,4 km megtétele után kétkeréken Lőrincz Balázs Boldizsár, ott voltunk az első métereknél.

A veszprémi sportélet egyik legnagyobb csapása történt meg a BL-ben, de a szurkolók így is kitartottak a csapat mellett.

JÚNIUS

A nyár első hónapjával a fesztiválszezon is megkezdődött, és már robogtunk is a Harley-ra Alsóörsre, ahol volt esküvő bőrruhában, vérpezsdítő koncertek szóltak a rocktól a bluesig, a felvonulás persze most sem maradt el,  és hát a vasak... a gyönyörű vasak...

Forrás:Off Média

Ha már motor, Veszprémben a veteránok vonultak június elején.

Rákapcsolt a fesztiválszezON, és mi már június elején tudtuk, hogy mit eszünk-iszunk-hallgatunk majd a Rozé, Rizling, Jazz Napokon.

Persze nem is mi nem lennénk, ha nem ennénk mindenhol
Forrás:Off Média

A könyvmolyok nagy örömére megnyílt az Ünnepi Könyvhét.

Bemutattuk a két veszprémi játékost is szerepeltető EB-keretet. Hatalmas sikerek jöttek, sorra nyerte a magyar csapat a meccseket, de sajnos számukra is véget ért az éjjel.

Forrás:MTI Fotó: Kallos Bea

A hónap legcukibb híre volt, hogy kistigrisek születtek a Veszprémi Állatkertben. Imádtátok ti is, mi is. Édes fotók készültek róluk a méricskélés közben is.

Forrás:Veszprémi Állatkert Facebook

A sörök kedvelői (ki nem az?) örülhettek, mert megkezdődött a IV. Veszprémi Sörfesztivál a Historia Kertben csodaszép környezetben fantasztikus zenékkel. Az időjárás nagyon kedvezett a sörözőknek, és a fociban is mellénk állt a szerencse az izland-magyar meccsen. Mutatjuk hogy szurkoltok, ti veszprémiek sörözés közben.

Forrás:Off Média

Ha nyár, akkor Múzeumok Éjszakája, ahol éjszakai borzongás, csónakégetés, szellemidézés is várható - jelentették be júniusban a szervezők.

Hegyeshalmi László szerint ezen az éjszakán bármi megtörténhet

Folytatódott az állati baby boom, vörös vari született a Veszprémi Állatkertben. Jah, és ha már állatkert.. A fociláz őket is elérte.

Forrás:Veszprémi Állatkert Facebook

Hatalmas kánikula volt, de nem hagyhattuk ki a Tihanyi levendulafesztivált sem, mert egyszerűen csodás.

Forrás:Off Média

Estére kicsit lehűlt a levegő, de feltüzeltük magunkat a Juhannus-napon, ahol égettük a csónakot, hogy elűzzük a rossz szellemeket.

A júniusi városi közgyűlés sem telt vita nélkül. Akkor a körforgalmak szükségességéről csatároztak a képviselők.

JÚLIUS

Ezt a hónapot is cukiskodással kezdtük, és bemutattuk, miben döntött rekordokat a Veszprémi Állatkert.

Forrás:Káposztás Eszter

Mi megúsztuk egy nagyobb zuhéval, de állítólag tornádó is tombolt Veszprém közelében. A Kékszalag is hatalmas viharban zajlott, mindenki küzdött az elemekkel.

Egyszerűen nem bírtunk elszakadni az állatkerttől. Hogy is tehettük volna, amikor bemutatkozott a kis zebra is, de futottunk orrszarvú elől is. Emlékezetes volt...

Aztán a celebek is megmutatták, hogy vajból van a szívük, főleg, ha jótékonyságról van szó. Újra gyerekké váltak a hírességek, és így segítették a nagycsaládosokat.

Forrás:Off Média

Soundos tudósításaink közül ez volt a kedvencetek: Robin Schulz lefújta, Steve Aoki megsütötte - Ilyen volt a Sound 2. napja.

És végre eljött a Rozé Rizling Jazz is, ahol volt minden, mi szemnek, szájnak, fülnek ingere. Sorra váltották egymást a világsztárok a VeszprémFest színpadán.

Több nyári vihar is lecsapott júliusban, egy szupercella pusztított az északi parton és letarolta a füredi Tagore-sétányt.

Forrás:Molnárné Szegedi Mária

Beszélgettünk egy veszprémi szépségkirálynő-jelölttel is, akinek nem a világbéke-hirdetés az egyetlen jó tulajdonsága.

Eljött a legnagyobb veszprémi buli, az UtcaZene, ahol idén egyáltalán nem megszokott módon egy óriáskerék volt a sztár.

Forrás:Off Média

Folytatódott a cicáskodás az állatkertben, ugyanis hiúzok születtek a veszprémi vadasparkban.

Lezajlott az Anna-bál is, ahol a győztes persze nem azért indult, mert nyerni akart.

Forrás:MTI Fotó: Bodnár Boglárka

Az olimpiára induló egyetlen veszprémi sportoló célja a saját idejének javítása volt.

AUGUSZTUS

Nagyon várta a lakosság a magyarázatot, hogy mit is keres egy helikopter a város közepén, de kiderült. Jött a börtönőr botránya, aki állítólag szexre is hajlandó volt, akár egy mozijegyért cserébe...

Aztán arról írtunk, hogy ember feletti küzdelemben mentették meg a 11 éves fiút Zánkán.

A kapolcsi Művészetek Völgye is lezárult, és hát itt sem maradtak botrány nélkül a fesztiválozók. Meztelenül zavart meg egy koncertet az ismert zenész, amiről videó is készült.

Újabb döbbenetes hír látott napvilágot erotikus show-t kaptak a 13 éves református iskolai tanulók egy sportgyőzelemért cserébe.

A hónap tényleg botrányos volt, késsel kényszerítette orális szexre áldozatait egy erőszakos férfi, de a pápai rendőrök gyorsan elfogták.

Sajnos folytatódott. Egy 17 éves várpalotai lány úgy megkínozta a kutyát, hogy az nem élte túl a borzalmakat.

Szakadékba zuhant egy túrázó a Bakonyban.

Megkezdődtek a nyárbúcsúztató programok. A Gyere a parkba! rendezvény nagy sikert aratott.

SZEPTEMBER

Ha szeptember, akkor iskolakezdés: ünnepélyes keretek között, díjátadóval és a gólyák eskütételével megkezdődött a 2016/17-es tanév a Pannon Egyetemen, illetve bemutattuk, mekkora változásokkal, fejlesztésekkel kezdték meg az évet a helyi iskolák.

Késelés a színházkertben, újraélesztés a hotel parkolóban. Szerencsére mindez az Országos Elsősegélynyújtó Verseny része volt csak, de igen látványosra sikeredett.

Vérző emberek hevertek mindenütt
Forrás:Off Média

Gasztrotúránkon bemutattunk egy különleges bisztrót, ami erős fellendülést hozott a város életébe.

Az ország legmenőbb vidéki éttermei lepték el a veszprémi várat a SVÉT-en.

Cukiságból szeptemberben sem volt hiány. Lementünk a FALKAstrandra, ahol volt minden: kicsi, nagy, szőrös, csupasz. Nézd csak meg a képeket!

Forrás:Off Média

Komolyabb vizekre eveztünk és tisztába tettük az oktatási, továbbtanulási kérdéseket.

Nagy sikert aratva elindult az Off Média Veszprém programnaptára, hogy mindig tudd, mikor-hol-milyen programmal offolhatod magad.

A Szoptatás Világhetén az anyatejes táplálás fontossága került előtérbe.

Forrás:Off Média

Víziközmű Múzeum is nyílt Veszprémben, ahol kiderült hogyan küzdöttek a vízzel és a vízért a városban 120 éve.

Sokkolta a helyieket a herendi bútorgyárban keletkezett tűz. Húsz méteres lángok csaptak fel a közel kétezer négyzetméteres telepen.

Forrás:Veszprém Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

A nyári szünet utáni első közgyűlésen a politikusok viccelődtek az uniós tagságról és szópárbajt vívtak az útépítésekről.

A sokat látott ellenőröket is megdöbbentette az egyik Balaton-parti büfé konyháján tapasztalt kosz és a botrányos körülmények.

Elindult a megyei foci tudósításunk, aminek hétről-hétre egyre nagyobb sikere volt.

OKTÓBER

Veszprém az első szeretne lenni energiatudatosságban, ezért partneri együttműködést írt alá az MVM és Veszprém önkormányzata az energiatudatos városért, valamint az elektromos töltőállomást is átadták.

Forrás:Off Média

A vörösiszap katasztrófa hatodik évfordulójáról is megemlékeztünk.

Megkezdődtek az '56-os megemlékezések. Sajtótájékoztatón bejelentették a 60. évforduló ünnepi programjait, bemutattuk a hőst, akit levette a vörös csillagot a Tűztoronyról, és ezzel szabaddá tette a várost, meghallgattuk Egressy Károly történetét, akit 19 évesen fegyver rejtegetésen kaptak, ezért bebörtönözték. Ismét kitört a forradalom a megyeszékhelyen és a "Mocskos ÁVÓ", a "Rákosit a Dunába, Nagy Imrét a kormányba" forradalmi jelmondatoktól volt hangos a belváros. Részt vettünk a városi megemlékezésen is: a magyar zászló színeivel megvilágított Brusznyai-emlékműnél rendezett eseményen ott voltak 56 köztünk élő hősei, akiknek emlékplakett átadásával mondott köszönetet a város polgármestere.

Végre az is kiderült, mikor és hol csobbanhatunk az új veszprémi uszodában. Az épület látványterveit is bemutattuk.

A tragikus sorsú Szilágyi Lackó születésének 50. évfordulójára emlékeztünk. Az öntörvényű zsenire, akit nem tudtunk megmenteni.

Ettünk, ittunk az Országos Étterem Héten és olcsón megúsztuk! Kipróbáltuk a Brando burgereit, szupererőt adó italokat ittunk, és megkóstoltuk a valódi paninit valamint az óriási gofrit is.

Több szórakozóhelyen tartottak éjszakai razziát október 8-án Veszprémben. Szolgálnak és félemlítenek?

Döbbenetes környezetkárosítás miatt emeltek vádat egy férfi ellen, aki szeméttel teli földdel töltette fel a balatoni telket.

Közeledett a Halloween és a makik tök jót buliztak az állatkertben.

Képviselők is razziázhatnak a rendőrökkel - íme, erről szólt az októberi közgyűlés.

500 tő marihuánát találtak egy belvárosi ingatlanban, a veszprémi rendőrök vádemelési javaslattal zárták a vizsgálatot.

NOVEMBER

A hideg idő beköszöntével sem kell lemondani a kirándulásról, főleg nem Veszprémben, kilátótúrát ajánlottunk olvasóinknak.

Forrás:Off Média

"Ehető" kiállításon is jártunk: ÉTEL/ÉLET – gasztrokollázs az első kapavágástól az asztalig címmel nyílt meg a tárlat a Laczkó Dezsőben.

Mindenki GG-je, a város egyik legismertebb és legszeretettebb fotósának Finnországban készített képeiből nyílt tárlat Észak-Észak címmel a Magtárban. Imádjuk.

Vasarely Victor kiállításán is jártunk, ő a térillúzió mestere, aki megvalósította a lehetetlent.

Forrás:Off Média

Így ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját a Csermák Antal Zeneiskola.

A vidék ízeit felvonultató Bakony Expon sem fogtuk vissza magunkat: ettünk, ittunk, fotóztunk, videóztunk.

Kiderült, hogy a WellHello, #Sohavégetnemérős című filmjének egyik fő forgatási helyszíne Veszprém volt.

A veszprémiek megmutatták, mire képesek, ha összefognak. Már van zongorája Veszprémnek!

Forrás:Off Média

Trükkös módszerre derült fény, így lopják a benzint Pétfürdőn.

Az alsóörsi kikötőben holtan találtak egy férfit a vízben, és egyszerűen csak találgatnak az eset kapcsán.

Kábítószer-kereskedőket fogtak el Csopakon, a házkutatás során összesen 652,9 gramm kábítószer gyanús növényi anyagmaradványt találtak.

A fantasztikus kutatómunkának hála megtalálták azt a cukorbeteg vadászt is, aki a tési erdőben tűnt el.

Megkezdődött az adventi időszak, vele együtt a karácsonyi vásár is, aminek a sztárja volt a "szelfiszarvas" és a körhinta, ahol becsületkasszás jótékonysági akció is indult. Meggyújtották az első adventi gyertyát is a városi koszorún, ahol Nagy Károly apát mondott ünnepi beszédet.

Forrás:Off Média

Nagy vitát váltott ki olvasóink körében a "parasztparkolós cikk": Nyolcan parkoltak a körforgalom közepére.

Szintén sokan reagáltak cikkünkre, amelyben bemutattuk, hogy mely közterek, utcák kapnak új nevet január 1-től.

A város párbeszédet kezdeményezett a lakossággal, melyben azt kérte, hogy a városi közlekedés problémáit fedjék fel a kérdőívet kitöltők, de valahogy egyszerűbbnek tűnt a cikk alá megírni a kommentben.

DECEMBER

Órákig állt a termelés a gyárakban a Házgyárin egy áramszünet miatt.

A veszprémi kórház gyermekosztályán járt Joulupukki, a finn Mikulás.

Forrás:Off Média

Megszavaztátok a megye legjobb focistáit.

Százezreket csalt ki rákos betegektől a veszprémi orvos, aki az operációkért 150 ezer forintot, a vizsgálatokért pedig 15 ezer forint kért súlyosan beteg pácienseitől.

Kalapács alá került a veszprémi gyermekkórház, de senki nem licitált rá.

Az állatkerti cikkeink mindig sikeresek, főleg, ha arról írunk, hogy akár 100 forintos belépő megváltásával is bemehetsz. Az állati karácsonyon pedig megmutattuk, hogy örülnek ajándékaiknak a tigrisek és a majmok.

Forrás:MTI Fotó: Bodnár Boglárka

Sokan meghatódtatok, amikor arról írtunk, hogy egy leukémiás kisfiú kívánságát teljesítették a várpalotai rendőrök.

Forrás:Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság

Úgy látszik sokan vártátok a havat, hogy sportolhassatok, mert az Ekkora a hó az eplényi sípályán című cikkünk nagy sikert aratott.

Bujtor-emlékgyűrűt kapott a veszprémi színház jelmeztárasaLiszi Zsuzsanna.

Az év legnagyobb bulijait összegyűjtő fesztivál-évértékelő cikkünket illetve az éves gasztro-esemény beszámolónkat is imádtátok.