Keresés
1O
Veszprém
2018.11.19., hétfő (Erzsébet)

Íme, ezt tudja a legújabb vasúti jármű

Offmedia- 2016.09.25. 10:02
2111
A MÁV-csoport bemutatta a magyar vasúti járműgyártás legújabb vívmányát.


Új síndiagnosztikai mérővonatot mutatott be a napokban Berlinben a MÁV-csoport. A járművet a MÁV-START Zrt. idén 160 éves Szolnoki Járműjavítója gyártotta.


A fejlesztést a sínkárosodási hibákat kimutató mérőrendszer korszerűsítésének igénye és az elöregedett síndiagnosztikai járműpark indokolta. A szerelvény egy mérőkocsiból és az azt vontató motorkocsiból áll. Engedélyezett sebessége 120 kilométer per óra, mérések alkalmával pedig – a mérőrendszer sajátosságából adódóan – 70 kilométer per óra. A mérőkocsi a motorkocsival és más vontatójárművel egyaránt vontatható. A motorkocsi – akár egy ingavonat, húzva-tolva – képes vontatni a mérőkocsit. A szóló motorkocsi kapcsolt végén is kialakítottak egy segéd-vezetőfülkét, így az mindkét irányba képes közlekedni. A mérőkocsiból a motorkocsi távvezérléssel vezethető.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Béli János, a MÁV KFV Kft. ügyvezető igazgatója


A járműveket – a méréshez szükséges műhelyeken, mérőtermen, mérővíztárolón, a vezetőfülkéken, a járművezérlésen, a vonatbefolyásoló és éberségi berendezésen túl – szociális helyiségekkel is ellátták, amelyek a mérőszemélyzet tagjainak hosszabb, otthonuktól távoli munkavégzését teszik lehetővé. A szerelvény klimatizált belső terekkel rendelkezik, továbbá mindegyik járművön, azaz a motorkocsin és a mérőkocsin is található egy-egy vákuum WC, illetve zuhanyzó. Fentieken kívül van konyha és hálófülke is.

Az FMK-008 két fő mérőrendszerrel rendelkezik. Az ultrahangos mérőrendszer a sínek szabad szemmel nem látható belső anyaghibáinak feltárására szolgál, az örvényáramos mérőrendszer pedig a sínek felületén jelentkező hajszálrepedéses hibákat vizsgálja.

Tokaji Róbert, a MÁV Zrt. forgalmi üzemviteli igazgatója, Stósz István, a MÁV-START műszaki fejlesztési vezetője és Csépke András, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója
Forrás:MÁV

A járművezérlést a MÁV-START fejlesztő csapata alakította ki, a fejlesztő környezetet pedig az a svájci cég biztosította, amely a FLIRT motorvonatokba is szállítja a járművezérlőket. A tervezésért ugyanaz a szakmai csapat felelt, amely az IC+ kocsikat megalkotta.

Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

Hozzászólások