Keresés
2O
Veszprém
2018.11.19., hétfő (Erzsébet)

Kiderült, hova épülne az új völgyhíd Veszprémben

Káposztás Vivien- 2016.06.03. 12:13
994
A várható infrastrukturális fejlesztéseket részletezzük.

- A Pápai út korszerűsítése során a Pápai út a Henger utcától a Táncsics Mihály utcáig – a végcsomópontokat is beleértve megújul. Emellett zárt csapadékelvezetési rendszert építenek és egy-egy „Koppenhágai típusú” megemelt kerékpársávot

- Balra kanyarodó sávos, jelzőtáblás csomópontot alakítanak ki a Pápai út – Henger utca kereszteződésben, a Pápai út és a tervezett K-Ny-i tehermentesítő út keresztezésében körforgalom, illetve önálló balra sáv épül a Táncsics Mihály utca irányába, valamint kiépítik a zárt csapadékelvezető rendszert. Biztosítva lesz a szerződéses buszjáratok számára az út két oldalán a megállási lehetőség, illetve rendezik a közterületi parkolást. Az út mellett kerékpárút építését tervezik, így az iparterület belső része is elérhetővé válik kerékpárral is.

- Egy régóta hiányzó hálózati elem a város kelet-nyugati kapcsolati rendszereit erősítő elkerülő út, mely egyrészt helyettesíti a belvárosi szakaszt és tehermentesíti a Házgyári utat, illetve új, gyorsabb kapcsolati lehetőséget biztosít a Sédtől keletre eső lakóterületek, főleg a Jutasi lakótelep és az iparterület között. A nyomvonal a lakóterület és az ipari terület határán húzódik. Jelenlegi tervezési fázisban a Pápai út és a Tüzér utca közötti szakasz épül ki, 2×1 sávos kialakítással, a Pápai úthoz hasonló „Koppenhágai típusú” megemelt kerékpárúttal.

Sok fejlesztést terveznek a városban

- Négy körforgalmi csomópontot is építenek az útszakaszon. Ebből az első a Pápai úthoz kapcsolódik, de körforgalom lesz a Kistó és a Tüzér utcáknál is, illetve az Avar utca is kikötésre kerül az új nyomvonalig szintén egy körforgalmi csomópontban.

- A tervezett új nyomvonalon szintén rendezett közterület alakítanak ki, minőségi növénytelepítéssel, illetve a lakókörnyezet közelében zajvédő létesítményeket építenek.

- A tervek szerint a kelet – nyugati tehermentesítő út nem csak a Tüzér utcai csomópontig épülne meg, hanem egy új völgyhíddal megteremtené a kapcsolatot a Jutasi úttal, illetve ezen keresztül a lakóterületekkel.

- A belváros és a Jutasi lakótelep kerékpáros kapcsolata jelenleg nem megoldott, ennek javítására készül a Jutasi út melletti kerékpáros fejlesztés, amely a vasútállomással is biztosítja a kapcsolatot. A Bagolyvári úttól a Munkácsy útig a Séd felöli oldalon 2,0 méter széles kerékpárút és 2,0 méter széles járda épül a meglévő útpályától 1,5 méteres zöldsávval elválasztva. A Munkácsy úti körforgalomtól északra kétoldali kerékpársáv alakulna ki a meglévő szegélyek között. A kerékpárutat a Házgyári út jelzőlámpás csomópontján keresztül átvezetik a vasútállomás irányába.

- A városközpontban a Budapesti út – Mártírok útja és a Kórház utca – Mártírok útja csomópont egy-egy körforgalmi csomóponttá épül át. A Budapesti úton lévő egy „turbó körforgalom”, míg a Kórház utcai egy hagyományos kialakítású négyágú körforgalom lesz. Utóbbi esetben nagyban megnő a Kórház utcából balra kanyarodás biztonsága.

- A Balaton elérése Veszprémből és Veszprém elérése a Balaton irányból is fontos a város életében. Jelenleg kiépítetten csak a Balatonalmádi irányba biztosított a kerékpáros kapcsolat. A következő években egy új kerékpáros fejlesztés során kiépül a kerékpáros kapcsolat Szabadságpuszta irányába, és tervek készülnek a balatoni kapcsolat, Csopak és Felsőörs elérésének érdekében.

Végre nem csak Almádi felé vehetik az irányt a biciklisek, ha a Balatonhoz szeetnének eltekerni

Az infrastrukturális beruházások két forrásból (Területi Operatív Program és Modern Városok Program) valósulnak meg.

Hozzászólások